reklama

Niekoľko viet, Ježišom 2x podčiarknutých!

Učeník Ján – Syn hromu, ktorého Ježiš miloval – jeden z Dvanástich, bol pohnutý Duchom v 90 – tych rokoch 1. storočia k tomu, aby zapísal: Čo bolo od počiatku, čo sme počuli, čo sme na vlastné oči videli, na čo sme hľadeli

Písmo: A- | A+
Diskusia  (76)

a čoho sa naše ruky dotýkali: Slovo života. A práve tento človek, ktorému bolo zverené aj záverečné Slovo života Božieho kánonu, nám sprostredkoval Ježišov odkaz vyslovený s takto dôrazným akcentom:

Amen, amen ti hovorím, že ak sa niekto nenarodí znova, nemôže vidieť kráľovstvo Božie.

Amen, amen ti hovorím, že ak sa niekto nenarodí z vody a z Ducha, nemôže vojsť do kráľovstva Božieho.

Amen, amen ti hovorím, že čo vieme, hovoríme, a čo sme videli, svedčíme, ale neprijímate nášho svedectva.

Amen, amen vám hovorím, že Syn nemôže robiť nič sám od seba, iba to, čo vidí činiť svojho Otca, lebo čokoľvek On činí, to podobne činí aj Syn.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Amen, amen vám hovorím, že ten, kto počuje moje slovo a verí tomu, ktorý ma poslal, má večný život a nepríde na súd, ale prešiel zo smrti do života.

Amen, amen vám hovorím, že príde hodina a je teraz, keď mŕtvi počujú hlas Syna Božieho, a tí, ktorí počujú, budú žiť.

Amen, amen vám hovorím, hľadáte ma, nie preto, že ste videli divy, ale že ste jedli z tých chlebov a nasýtili ste sa. Pracujte nie o pokrm, ktorý hynie, ale o pokrm, ktorý zostáva do večného života, ktorý vám dá Syn človeka, lebo toho spečatil Otec.

Amen, amen vám hovorím, že nie Mojžiš vám dal chlieb z neba, ale môj Otec vám dáva chlieb z neba, ten pravdivý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Amen, amen vám hovorím, že kto verí vo mňa, má večný život.

Amen, amen vám hovorím, že ak nebudete jesť tela Syna človeka a piť jeho krvi, nemáte v sebe života.

Amen, amen vám hovorím, že každý, kto činí hriech, je sluhom hriechu. A sluha nezostáva v dome na veky; syn zostáva na veky. Teda keď vás Syn vyslobodí, budete skutočne slobodní.

Amen, amen vám hovorím, že ak niekto zachová moje slovo, neuvidí smrti na veky.

Amen, amen vám hovorím, že prv než bol Abrahám, som ja.

Amen, amen vám hovorím, že ten, kto nevchádza dverami do ovčinca, ale prechádza inokade, je zlodej a zbojník.

Amen, amen vám hovorím: Ja som dverami oviec. Ja som dvere. Ak niekto vojde cezo mňa, bude zachránený, a vojde aj vyjde i pašu nájde. Zlodej nejde na iné, iba nato, aby ukradol, zabil a zahubil. Ja som prišiel nato, aby mali život a aby mali hojnosť. Ja som ten dobrý pastier. Dobrý pastier kladie svoju dušu za ovce. Ja som ten dobrý pastier a poznám svoje, i moje mňa poznajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Amen, amen vám hovorím, ak nezomrie pšeničné zrno, keď padne do zeme, zostane ono samotné; ale ak zomrie, donesie mnoho úžitku. Kto má rád svoju dušu, stratí ju, a kto nenávidí svoju dušu na tomto svete, zachová ju do večného života.

Amen, amen vám hovorím, že sluha nie je väčší ako jeho pán, ani posol nie je väčší ako ten, kto ho poslal. Nehovorím o vás o všetkých; ja viem, ktorých som si vyvolil, ale aby sa naplnilo písmo: Ten, ktorý je môj chlieb, pozdvihol proti mne svoju pätu. Odteraz vám to hovorím, prv ako sa stane, aby ste, keď sa stane, uverili, že ja som.

Amen, amen vám hovorím, že ten, kto prijíma toho, koho by som poslal, mňa prijíma; a kto mňa prijíma, prijíma toho, ktorý mňa poslal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Amen, amen vám hovorím, že ten, kto verí vo mňa, skutky, ktoré ja činím, bude aj on činiť, a ešte aj väčšie ako tie bude činiť, lebo ja idem k svojmu Otcovi. A čokoľvek budete prosiť v mojom mene, učiním to, aby bol Otec oslávený v Synovi. Keď budete niečo prosiť v mojom mene, ja učiním.

Amen, amen vám hovorím, že vy budete plakať a nariekať, a svet sa bude radovať, a vy sa budete rmútiť; ale váš zármutok sa obráti v radosť. A tak aj vy teraz pravda máte zármutok, ale vás zase uvidím, a vaše srdce sa bude radovať, a vašej radosti nevezme nikto od vás. A toho dňa sa ma už nebudete pýtať na nič.

Amen, amen vám hovorím, že všetko, za čo by ste prosili Otca v mojom Mene, dá vám. Proste a dostanete, aby vaša radosť bola naplnená.

Lebo zjavil sa život a my sme videli, dosvedčujeme a zvestujeme vám večný život, ktorý bol u Otca a zjavil sa nám. Čo sme videli a počuli, zvestujeme aj vám, aby ste aj vy mali spoločenstvo s nami. Veď my máme spoločenstvo s Otcom a s jeho Synom Ježišom Kristom.

A toto píšeme, aby naša radosť bolo úplná.

A toto je zvesť, ktorú sme od neho počuli a vám zvestujeme: Boh je svetlo a niet v ňom nijakej tmy.

A toto je napísané, aby ste verili, že Ježiš je Mesiáš, Boží Syn, a aby ste vierou mali život v jeho mene.

Spracované z Biblie, Evanjelia podľa Jána a Prvého Jánovho listu.

Milan Lehotský

Milan Lehotský

Bloger 
  • Počet článkov:  98
  •  | 
  • Páči sa:  3x

staviteľ domu holubice na základe prijatia lásky k pravde Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu